Издание об интранете, корпоративном ТВ и диджитал-каналах внутренних коммуникаций

The 2018 State of Intranet in Russia Report

Reading time: 4 - 5 minutes

76 companies that have intranets participated in the research in 2018. This is 25% more than last year. We are happy to see the growing number of participants every year.

The research consists of 17 criteria, including intranet goals, team, top-management support, intranet and digital workplace expenses, personalization, social networking, IT technologies, mobile version etc.

Briefly on key trends

Key intranet trends in Russia 2018.jpgDevelopment priorities

  • Focusing on user: Intranet’s usability and user-centered design is #1 priority for 69% of companies.
  • The second priority is running the Digital workplace. 42% of companies are planning to implement Digital workplace during the next 1,5 years.
  • On the third place are Company’s business processes automation and New services development (39% of companies each).
  • ROI calculation is in the priority for 12% of companies. It’s 3 times higher than in 2017.

Mobile Intranet in Russia.jpgMobile intranet

  • Mobile version of Intranet moved down to the 5th place in the list of development priorities (31% of companies).
  • 30% of companies already have mobile version of intranet and 40% are planning to implement. Thus, in the next 2 years around 70% of companies will have mobile version.
  • The main barrier for mobile version implementation in Russia is Information security risks (54% of companies).

Personalization_Report of State intranet in Russia 2018.jpg   Personalization

  • Only 35% of companies use personalized content in intranets, 31% are planning.
  • In the next 1,5 years 70% of companies will have personalized intranets.

IT Technologies for intranet in Russia 2018.jpg

Technologies

  • The 35% of companies use MS SharePoint 2013. The most popular IT solution for intranet in 2017 and in 2018 are products from Microsoft (different versions of MS SharePoint).
  • The second in the list is — company’s own developed platform (26%).
  • The third are products from 1C-Bitrix.

Intranet team: owners, co-owners, team size

  • The main intranet owner is Internal Communication as in international practice (60% of companies).
  • In 50% of companies the key co-owner is IT department.
  • 49% of companies have an intranet manager and 6% — usability specialist.
  • In 42% of companies intranet team consist of 2 to 5 employees. In 49% only 1 employee manages the whole intranet.
  • Companies with an intranet-manager are being awarded 2 times more often.

Survey results report (.pdf)

To learn more the full version of the Report is provided in the window below. The Report is also available for downloading.




Any use of this materials is only permitted with the reference to Rivelty.Intranet
If you have any questions or suggestions, please contact Elena Bogdanova: e.bogdanova@rivelty.ru

#интранет #интранетисследования #интранеттренды
поделиться поделиться твитнуть телеграмнуть
Оставьте свою электронную почту, чтобы подписаться на рассылку

Спасибо, что подписались на нашу рассылку.

Статьи на тему
Кейс ПСБ: рассылка помогает сотрудникам пережить самоизоляцию
Кейс ПСБ: рассылка помогает сотрудникам пережить самоизоляцию
В ПСБ был обычный дайджест новостей, пока его не перевернули с ног на голову. А потом ещё раз, чтобы не оставить сотрудников один на один с коронавирусом. Получилось круто
Как побороться за Intranet and Digital Workplace Awards
Как побороться за Intranet and Digital Workplace Awards
Топ советов Елены Богдановой о том, как войти в мировой топ интранетов и диджитал воркплейсов
От интранета к диджитал-опыту сотрудников. Конспект доклада Джеймса Робертсона
От интранета к диджитал-опыту сотрудников. Конспект доклада Джеймса Робертсона
Основатель StepTwo рассказывает о диджитал-трансформациях компаний и объясняет, в чём цель этих изменений во внутренних коммуникациях
Кейс Газпром нефти: увеличили объём контента от сотрудников до 90%
Кейс Газпром нефти: увеличили объём контента от сотрудников до 90%
Газпром нефть запустила и продвинула «Мобильную ленту», которую наполняют сами сотрудники. А заодно выиграла премию Russian Intranet Awards 2020. Руководитель проекта Илья Фирсанов обо всём нам рассказал